Minden jó, hajó a vége? - Üröm az örömben
Már régóta szükség van a BKV menetrend szerinti hajójárataira, s bár maga az alapötlet nagyon jó, a jelenlegi megvalósítás távolról sem nevezhető optimálisnak, finoman fogalmazva nagy csalódást okozott. Egyfelől az új hajójáratnak nemkívánatos mellékhatása az, hogy a turistahajózást olyan mértékben kiváltja, hogy az erre szakosodott járatokat hónapok alatt teljesen tönkreteszi, másfelől időben sem versenyképes a többi közlekedési alternatívával, továbbá a jelenlegi útvonalszakasz csupán újabb párhuzamos, kvázi felesleges közlekedési alternatívát jelent mostani formájában.
A járat útvonalán a két partot számos híd köti össze, és hatékony tömegközlekedési hálózattal segítik elő a partközi közlekedést. Gyakorlatilag felesleges lenne tehát a Pest és Buda közötti cikk-cakkos útvonal, ami bár a kikötők eredeti elhelyezkedéséhez alkalmazkodik, és elvileg elősegíti a két part közötti közlekedést, valójában ezzel alaposan megnövekszik a menetidő így a mindennapi közlekedés (pl. munkába járás) helyett csak sétahajókázásra lesz alkalmas.
Jelenleg XXI. és XXII. kerület között csak hatalmas kerülővel lehet közlekedni, és ez Budafok, Tétény és Csepel mellett Pesterzsébetet is érzékenyen érinti. A Nagy-Duna-ágon Rákóczi híd (volt Lágymányosi híd) és a Deák Ferenc híd (déli M0-s híd) között égetően hiányzik a tervekben már régen dédelgetett híd, de pénzhiány miatt belátható időn belül ebből nagy valószínűséggel nem lesz semmi. Ennek a hídnak a megépítéséig e térség a tömegközlekedésének hatásfokát leginkább ezzel a hajóval lehetne a számottevő mértékben és egyben legtakarékosabban fejleszteni, ezért rendkívül indokolt a járat útvonalának mielőbbi meghosszabbítása.
Biztos vagyok abban, hogy hatékonyabb közösségi tervezéssel a jelenleginél jobb hajóútvonal létesült volna.